czwartek, 28 marca 2013

Łaciaty piaskowiec

Zbliżają się święta, więc oprócz umycia okien ;) trzeba upiec babę. U mnie cytrynowo-kakaowa. 

Wiosny może za oknem nie widać, jednak jest coś co napawa mnie optymizmem, jestem w stanie złapać światło dzienne na zdjęciach ;)

Zapraszam na babę !



  • Składniki:
  • 120 g miękkiego masła
  • 4 łyżki kakao
  • drobno starta skórka z 1 cytryny
  • pół szklanki mleka
  • pół szklanki śmietany 18%
  • 230 g mąki pszennej 
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 1 szklanka cukru 
 
 



Piekarnik nastawiamy na 170 st.

W między czasie jak się nagrzewa ucieramy miękkie masło z cukrem, aż do uzyskania jednolitej masy. Dodajemy mąkę, jajka, proszek do pieczenia, mleko, śmietanę i wszystko najpierw delikatnie mieszamy, a następnie mikserem doprowadzamy do powstania jednolitej masy.


Dzielimy ją na dwie części. 
Do pierwszej dodajemy startą na tarce skórkę cytryny (tylko tą żółtą część ;)) i mieszamy. Pamiętajmy aby najpierw dokładnie ją wyszorować pod gorącą wodą, aby usunąć utrwalacze i wszelkie chemikalia.
Do drugiej dodajemy kakao, mieszamy.

Podłużną formę smarujemy masłem, następnie wykładamy masę do formy łyżkami ;) łyżka czarna- łyżka biała. 

Wstawiamy tak przygotowaną formę do piekarnika, na około 60 min. Bez termoobiegu. Sprawdzamy patyczkiem ciasto, jak się nie przylepia, to możemy wyjmować z piekarnika.


Po wyjęci z piekarnika, zostawiamy do ostygnięcia. A potem już można smakować ;)




mmmm ;)!



 
 
 

3 komentarze:

  1. Uwielbiam w prostych ciastach...wkładkę z kakao...to mój pierwszy dodatek do słodkości.

    OdpowiedzUsuń